Na czym polega trening funkcjonalny

Trening podzielony jest na 3 części:

  1. Stabilizacja i mobilizacja (wzmacniamy mięśnie głębokie oraz zwiększamy zakres ruchomości, aby ćwiczenia, które wykonywane będą w kolejnych częściach były robione poprawnie)
  2. Siła (najczęściej modyfikujemy ćwiczenia z pierwszej części i dodajemy obciążenie, opór)
  3. Szybkość i wytrzymałość (ćwiczenia proste, aby móc je wykonywać maksymalnie szybko)

Intensywność treningu wzrasta stopniowo, po to, aby na koniec dać z siebie 100%

Ćwiczenia mają charakter funkcjonalny, naturalny, wykorzystywany w życiu codziennym, w który niestety najczęściej nasze pierwotne wzorce ruchowe zostały zatracone.  Na zajęciach szczególną uwagę poświęcamy technice wykonywanych ćwiczeń – tak, aby były bezpieczne i zdrowe.

„Efektem ubocznym” takiego treningu jest spalenie tkanki tłuszczowej. Jednak należy pamiętać, że to nie jest celem  treningu.

Dla kogo:

Dla wszystkich, którzy oprócz zrzucenia zbędnych kilogramów chcą  mają jeszcze inne cele treningowe:

  • Zwiększenie zakresu ruchomości w stawach
  • Ogólne wzmocnienie całego ciała
  • Nauki podstawowych wzorców ruchowych, aby w ruchy wykonywane w życiu codziennym nie były przyczyną kontuzji, bóli pleców, dyskopatii, itd.
  • Poprawę kondycji, siły i szybkości