Co to jest?

Są to zajęcia fitnessowe, których używane są specjalne sztangi. Każdy uczestnik dostosowuje obciążenie do swoich możliwości.

Wykonywane są ćwiczenia wielostawowe, złożone jak np, przysiady czy wyrzuty, a wszystko to pod wodzą trenera pokazującego po kolei każdy ruch. A wszystko to dzieje się w energicznym, dynamicznym tempie w rytm muzyki, która zmienia się kilka razy do roku na całym świecie, w tym samym momencie.

Fit Sztangi to zajęcia uniwersalne. Wynika to z faktu, iż podczas każdej sesji treningowej wybieramy ciężar odpowiadający naszym możliwościom, kondycji i chęciom. Wybierając większe ciężary doprowadzimy do większej hipertrofii włókien, a co za tym idzie, do uwidocznienia mięśni. Wybór ten pozwoli również na spalenie większej ilości kalorii i mocniejsze zaangażowanie poszczególnych partii ciała. Jednak w sesjach, podczas których angażujemy wszystkie, duże partie – plecy, brzuch, nogi itp. nie powinniśmy używać ciężarów maksymalnych, gdyż możemy się bardzo szybko przetrenować. Biorąc pod uwagę, że większość z ćwiczeń wykonywanych jest przy muzyce, kłaść się powinno nacisk na ciężary średnie, które pozwolą nam eksplozywnie wyciskać sztangę i wytrzymać po kilkanaście dynamicznych powtórzeń.

Dla kogo?

  • Fit Sztangi to nie ćwiczenia dla kulturystów i raczej nie dadzą nam one zadowalających efektów, jeśli liczymy na przyrost masy mięśniowej czy szczególne zwiększenie siły. Zdecydowanie bardziej nadają się dla osób, które wymagają od ćwiczeń dużej intensywności, zależy im bardziej na poprawie ogólnej kondycji organizmu i wzmocnieniu mięśni, ścięgien oraz stawów. Stąd zajęcia te są bardzo popularne wśród kobiet, mężczyzn w starszym wieku, a nawet młodzieży.

Co daje?

  • Delikatne podkreślenie mięśni – podkreślenie mięśni wynika z faktu ich obciążania, nie należy jednak obawiać się o nadmierne przyrosty, gdyż bez odpowiedniej suplementacji i diety nie wystąpi zbyt duża hipertrofia włókien. Uzyskamy za to odtłuszczoną sylwetkę z podkreślonymi mięśniami i wzmocnionym układem kostno-stawowym.
  • Wzrost kondycji – długotrwałe ćwiczenia w intensywnym i umiarkowanym tempie pozwalają polepszyć kondycję, zarówno zdrowotną jak i wytrzymałościową, co w dłuższym okresie czasu zaowocuje polepszeniem sprawności ruchowej.
  • Wzrost wytrzymałości – ćwicząc ze sztangą budowana jest wytrzymałość mięśni oraz ich podatność na obciążenia, w szczególności trening polegający na szybkich dynamicznych ruchach z użyciem średnich obciążeń. Największe znaczenie ma wytrzymałość mięśni brzucha i pleców, które na co dzień pomagają utrzymać nasz kręgosłup w pozycji siedzącej oraz stojącej.
  • Spalenie nadmiaru kalorii – utworzenie deficytu kalorycznego sprzyja zrzucaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej, co w dłuższym okresie w połączeniu ze zrównoważona, zdrową dietą zaowocuje odtłuszczeniem organizmu. Podczas jednej sesji można spalić od 400–800 kcal w zależności od indywidualnych parametrów ciała i obciążeń. Przyspiesza to proces odchudzania, a rozbudowa mięśni zwiększa naszą całkowitą przemianę materii.
  • Wzrost energii i poprawa samopoczucia – energiczne ćwiczenia dają zastrzyk wigoru, a co za tym idzie również poprawę samopoczucia i chęci do codziennej aktywności. Bardzo szybko odczuć można wzrost energii, szczególnie, że ćwiczenia prowadzone są w pozytywnej i miłej atmosferze w rytm muzyki, która budzi ciało do życia. poprawa metabolizmu – ćwiczenia ze sztangą na zajęciach Fit Sztangi powodują nieznaczny wzrost włókien mięśniowych. Wzrasta ilość energii zużywanej przez mięśnie w podstawowych codziennych czynnościach oraz z sesji na sesję. Oznacza to możliwość spalenia większej ilości kalorii.